Pater Noster koncert – meghívó

Mi Atyánk, Pater noster, Notre père, Vater unser. Vagy ahogy az angol mondja: The Lord’s Prayer – avagy az úr imádsága.

 

A minden keresztény felekezet által ismert imádság köré építettük a Fidelissima Vegyeskarral november 19-én esedékes koncertünket, hiszen ennek az imádságnak a mondanivalója örök, elnyűhetetlen. Elgondolkodtató.

Elgondolkodás, elmélyülés, esti merengés… imaóra.

Vesperás.

A különböző korokból, különböző nyelveken, különböző nemzetiségű szerzők tollából született imádságok társául épp ezért Mozart művét választottuk. A Vesperae Solennes de Confessore, vagyis az ünnepi vesperás a szentek tiszteletére egy hat tételből álló, zenekarra, kórusra és szólistákra írt darab az esti imaóra szövegeinek ünnepélyes, nagyszabású és derűs zenei megfogalmazása.

Koncertünk – imaóránk két része két különböző karakterű, de a maga módján egyaránt színes világba viszi el a hallgatóságot. Ritkán hallható műveket mutatunk be a soproni evangélikus templomban, bízva abban, hogy repertoárunk mindenki számára adhat valamit.

Szilágy Miklós
karnagy

Közreműködőink:

 

Ducza Nóra magánénekesnő
A budapesti születésű énekes a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskolában érettségizett, ahol Adorján Ilonka volt a hangképző tanára, majd Bende Zsolt magántanítványaként tanult tovább. Tanult a Bartók Béla Zeneművészeti Konzervatórium magánének szakán, majd Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Budapesti Tanárképző Intézetében. 2004-2006 között az Új Színház Stúdiójában tanult színészmesterséget, beszédtechnikát és színpadi mozgást. 2005-től magánének tanulmányait is folytatta, a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karán, Temesi Mária növendékeként. Diploma után felvételt nyert a müncheni Richard Strauss Konzervatóriumba, ahol posztgraduális képzésen vett részt Laki Krisztina tanítványaként opera szakon, valamint Donald Sulzen „dal-osztályában”. Számos neves művész mesterkurzusán vett részt, többek között Walter C. Moore, Vashegyi György, Hamari Júlia, Jevgenyij Nyesztyerenko, Sass Sylvia, Csengery Adrienne, Marton Éva, Ionel Pantea kurzusain. Számos verseny döntőse, illetve helyezettje volt, és több ösztöndíjat is elnyert az évek során. A Magyar Állami Operaházban 2007-ben debütált Barbarina (Figaro házassága) szerepében.

 

Kálnay Zsófia magánénekesnő
1986-ban született Budapesten. 7 éves korától tíz éven keresztül hegedült, énekléssel 18 évesen kezdett foglalkozni. Első tanárai Szilágyi Erzsébet, Vámossy Éva, F. Kármán Emese voltak. 2013-ban szerzett klasszikus énekesi diplomát Temesi Mária, Csengery Adrienne, Oberfrank Péter és Toronykőy Attila növendékeként a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti karán. 2011-től a Szegedi Nemzeti Színház, 2014 óta a Magyar Állami Operaház szólistája. 2013-ban első helyezést ért el a Simándy József Énekversenyen BA kategóriában, emellett további öt rangos különdíjat is neki ítélt a zsűri (Pál Tamás vezetésével és a Szegedi Szimfonikusokkal: Verdi Requiem; Toronykőy Attila rendezésében Rossini: Hamupipőke; Kocsis Zoltánnal Strauss: Die Schweigsame Frau; DUNA TV különdíja; Debreceni Csokonai Színház különdíja). 2014-ben „Az évad ifjú énekese” kitüntetéssel jutalmazta a Szegedi Nemzeti Színház a Hamupipőkében nyújtott alakításáért. 2015-ben opera szakos hallgatóként vehette át a Szegedi Tudományegyetem Sófi József Ösztöndíját tanulmányai alatt elért szakmai sikereiért.

 

Decsi András magánénekes
Már gyermekkorában elkötelezte magát a zene mellett. 2004–2007 között a Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, 2007–2010 között a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola és Gimnázium diákja magánének szakon. 2010–2014 között a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karán magánének alapszakos Temesi Mária és Andrejcsik István növendékeként. 21 évesen a veszprémi Petőfi Színházban a Pomádé király új ruhájában Dani szerepét énekelte. A szerepet énekelte a Szegedi Nemzeti Színházban is, ahol a Pillangókisasszony Gorójaként is fellépett. A székesfehérvári Vörösmarty Színházban Almaviva grófot (A sevillai borbély) énekelte. A 2013/2014-es évadban a Miskolci Nemzeti Színházban Don Ottaviót (Don Giovanni) énekelt.

 

Csölley Martin énekes
Idén tavasszal végzett a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem MA oratórium- és dalének szakán, Halmai Katalin és Alszászy Gábor tanítványaként. Egyetemi évei alatt számos koncerten lépett fel, többek között a Lutheránia zenekarral Dr. Kamp Salamon vezényletével (Bach kantáták basszus szólói) és a Zeneakadémia Kurtág 95 – Szőllőssy 100 koncertjén (Szőllősy András: Nyugtalan ősz). Operaénekesként fellépett Mozart A varázsfuvola című operájában (Sprecher, Medveczky Ádám vezényletével), valamint Rossini A sevillai borbély című operájában (Don Basilio), s az Örkény Színház Lót – Szodomában kövérebb a fű című előadásában (rend.: Kovalik Balázs) is énekelt. 2021-ben fellépett a Liszt Ferenc Társaság Camille Saint-Saëns halálának centenáriuma alkalmából megrendezett hangversenyén.

 

Győri Egyetemi Zenekar
A zenekar a győri Széchenyi István Egyetem Varga Tibor Zeneművészeti Intézetének hallgatóiból alakult. Célja a zenei élmény nyújtása mellett a szimfonikus zenekarban való tapasztalatszerzés, illetve a repertoár megismerése.
Az együttes fellépett már több fontosabb helyszínen (Németország, Budapest – Zeneakadémia, Budapest – Művészetek Palotája, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem), készített több lemezfelvételt (Händel, Bach, Koloss művek) és igen széles zenei anyagot játszik (Telemanntól Kocsák Tiborig). Említésre érdemes Orff: Carmina Burana című művének előadása, vagy Járdányi Pál és Szervánszky Endre egy-egy művének megszólaltatása.
Koncertmester: Lázók Richárd
Művészeti vezető: Baranyai István hegedűművészAz együtteshez kisegítőként csatlakozik még négy fúvós és egy ütős Kőszeg Város Fúvószenekarából, valamint Schárfy Zoltánné Halmos Erika.